fredag 2 januari 2009

Double push

Trots att säsongen för inlines inte är inne så visade jag min syster en övningsvideo för tekniken "double push" på Youtube. Jag gjorde några tappra försök att följa övningarna sommaren 2007. Det gick inte så bra. Jag fick syna asfalten under "shoot the duck". Förhoppningsvis är jag redo för nya försök under sommaren 2009.

Dessvärre avtog träningsmängden denna vecka och det blev en oplanerad vilodag på torsdagen. Cyklingen sköt jag på till idag (fredag) och styrketräningen får jag stå över helt. Styrketräning dag innan simmning kan ge för mycket träningsverk för att man ska kunna få ut något av den, enligt min mening. Det vart förresten inte så mycket cykling som planerat. Endast 45 min på trainern innan föräldrar och syskon kom på besök.

Har du inte upptäckt träningsdagboken Funbeat, så är det hög tid att surfa dit och skapa ett konto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar