torsdag 1 januari 2009

Nytt år och en ny blogg föds

Vissa har enbart som mål med sin blogg att locka besökare. Det är antagligen roligare om någon läser det man skriver, men mitt mål med bloggandet blir att samla tankar om träning och teknik.
Träning och teknik, det låter som en udda kombination? Ja, men eftersom jag inte vill starta två bloggar är det lika bra att samla det i en. Moroten för mig blir att kunna samla intressant information på ett ställe och kunna gå tillbaka och återläsa data till en dåligt indexerad hjärna där metataggarna inte används som de ska.

Jag är emellertid inte ensam om att starta en ny blogg. I mars 2007 startades det 120 000 bloggar varje dag enligt Technorati. Det är inte heller otroligt att fler gör som mig och börjar skriva på första dagen av det nya året.

För att nu vara konsekvent med det jag skrev tidigare måste jag nämna lite för mig relevant teknisk information och lite tankar om träning.

1. Ett mycket bra program för att spela musik heter Spotify. Det streamar musiken till en klient på den egna datorn och man kan välja att betala en månadskostnad för att slippa reklam. Tillsammans med websiten last.fm får man en mycket trevligt musikupplevelse.

2. Denna vecka går jag in i, för mig, en hård vecka. Förhoppningen är en vilodag och resten varierad träning. Tack vare att det nu finns sjöis blir det en del långfärdsskridskor utöver träningsschemat.
Måndag: Löpning + simning
Tisdag: Vila
Onsdag: Löpning
Torsdag: Cykling
Fredag: Styrka
Lördag: Löpning + simning
Söndag: Cykling

Kanske första och sista blogginlägget, den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar