onsdag 14 januari 2009

En bra dag

I dag var det en dag där alla bitarna i pusslet föll på plats. Sådana dagar ska man minnas och blicka tillbaka till när det är kämpigt. "Jag vet i alla fall att om jag tar mig igenom denna dag så kommer förr eller senare en sådan där bra dag igen."

Efter att under gårdagen ha bråkat med en modul i DotNetNuke för att hämta data från en extern databas trillade idag poletten ner. Jag lyckades dra mig till minnes en del jag inhämtat under en kurs i XML på KTH. Genom några ändringar i xsl-filen transformerades data som jag ville. Hurra!

När jag kommit hem efter jobbet var planen att springa. Lite småhungrig och seg var inte motivationen direkt på topp. Hur som helst drog jag på mig träningskläderna, tog på mig gpsen och mp3-spelaren. Planen var att springa ca 8 km i ett tempo som kändes bra. Kanske inte kvalitativt riktigt träning, men jag kände att idag fick det inte blir för uppstyrt. Benen kändes förvånandsvärt pigga och tempot blev enligt mina mått skapligt bra med tanke på att jag inte pressade mig så hårt. Ljudboken var för övrigt grymt bra. Har jag nämnt att Conn Iggulden? Läs!

2 kommentarer: