torsdag 8 januari 2009

DPM 2007 SP1

En tanke som slagit mig är att för min egen skull starta en blogg om intressanta saker i Microsofts värld. Planen var att skriva lite komihåg-listor vid installation och liknande. Det kommer nog att kännas lite halvtrist att läsa i efterhand, så jag fokuserar mer på nyheter och intressanta saker som jag tar del av.

Precis innan jul släppte Microsoft DPM 2007 SP1. Idag blev det av att installera den. Efter att ha tagit en backup av servern satte jag igång. Allt gick helt oväntat bra. Till och med agenterna installerades utan problem.

Till nyheterna hör stöd för backup av Hyper-V, cross-AD forest protection och bättre stöd för exchange 2007, sharepoint och sql server 2008.

Det jag saknade var funktion för att återläsa enstaka mailboxar/mail från exchange, men jag antar att de fortfarande tycker att det räcker med exchange inbyggda funktioner för det ändamålet.

För att inte drunkna i tekniskt mumbo-jumbo kommer här som avslutning lite kultur-uppmaning: Läs Conn Igguldens verk!

1 kommentar:

  1. Allt detta datasnack, är det inte dags att skriva lite om träning igen?
    /Emma

    SvaraRadera